Financieringsgilde helpt BrixXo uit de brand met factoring via Voldaan

’s-Hertogenbosch, 02-03-2020

Eén van Nederlands grootste aanbieders in tweedehands en nieuwe kantoormeubelen heeft het in het afgelopen jaar moeilijk gehad. In een periode van herstructurering kon een grote kans worden verzilverd die op eigen kracht niet haalbaar was. Door een samenspel tussen interim-directeur Dick Pors, Financieringsgilde, Voldaan en Bijzonder beheer kon het bedrijf zich herpakken. Door factoring was er snel geld vrij en werd het financiële gat gedicht.

Dick Pors is sinds vorig jaar interim-directeur van het kantoormeubelen bedrijf BrixXo, hij is gedetacheerd vanuit Strategie Suite, om het bedrijf terug op de rit te krijgen. Dick Pors heeft in een vroeg stadium Jan Migchels van Financieringsgilde ingeschakeld voor financieel advies. BrixXo kreeg half 2019 een grote order binnen. De inkoop vroeg echter veel werkkapitaal en met een standaard betalingstermijn van 60 dagen van de debiteur zou dat voor een liquiditeitsprobleem zorgen.

Factoring als financieringsoplossing

Jan Migchels kwam met het voorstel om factoring in te zetten als financieringsoplossing. Door in het voortraject een aantal facturen aan Voldaan te verkopen, kwam er direct extra liquiditeit beschikbaar. Hiermee kon de inkoop worden gefinancierd. “Wij hadden een factoring oplossing nodig voor een aantal facturen en een factoring bedrijf dat snel en soepel kon meewerken, toen kwam ik uit bij Voldaan”, zei hij. “Vervolgens deden zich nog twee problemen voor. Bijzonder Beheer van een Nederlandse grootbank moest eerst hun pandrecht vrijgeven en de debiteur zei dat zijn vordering niet verpand mochten worden” vervolgd hij.

Bijzonder Beheer was na een gesprek met Dick Pors en Jan Migchels bereid om mee te werken aan het plan. Vervolgens heeft Bijzonder Beheer het pandrecht vrijgegeven op de grootste debiteur. De debiteur wilde in eerste instantie niet in zee gaan met een factoring bedrijf. Maar doordat de contacten zo goed verliepen, waren zij bereid om een uitzondering te maken.

“Binnen 1 week kregen we het voor elkaar. Iedere partij was overtuigd van het plan. De order en de financiering is toen gaan rollen, en bleef keurig rollen. De debiteur was zeer tevreden met de samenwerking met Voldaan. Dit geluid konden wij goed gebruiken bij Bijzonder Beheer, voor de medewerking bij de vervolgorders”, aldus Jan Migchels.

Het financiële gat is gedicht

Het eindresultaat? BrixXo heeft een grote order snel kunnen uitleveren zonder liquiditeitsproblemen. Dick Pors heeft deze samenwerking zeer positief ervaren. “Jan Migchels van Financieringsgilde en Harrie Vet van Voldaan werkten snel mee en stonden altijd paraat”, zei Dick Pors.

Benieuwd wat Voldaan voor jou kan betekenen, neem vrijblijvend contact op. Vragen voor een financieringsadviseur bezoek de website van Financieringsgilde.

Over Voldaan

In 2014 is Voldaan opgericht en is in 5 jaar tijd uitgegroeid tot een cruciale speler binnen het segment van non-bancaire financiering. Het Brabants FinTech bedrijf neemt facturen over van ZPP’ers en MKB-bedrijven. Dankzij vergaande en innovatieve digitalisering is Voldaan in staat om aanvragen van zowel nieuwe als huidige klanten binnen 24 uur te accepteren. De sign-on app, waarin klanten de benodigde documenten kunnen aanleveren, is wereldwijd uniek. Voldaan is als eerste non-bancaire factormaatschappij lid geworden van FAAN: de belangenvereniging van de factoringbranche.

Over Financieringsgilde

Er is een grote financieringsbehoefte bij MKB-ondernemers en de keuze in alternatieve financiers is fors. Dankzij Financieringsgilde heeft u met één persoonlijk adviseur toegang tot de beste geldverstrekkers van Nederland, waaronder Voldaan. Alle partijen in de markt worden voor u afgegaan om de meest passende oplossing te vinden, dit scheelt u veel tijd!

over BrixXo

BrixXo Kantoormeubelen bedient het MKB met kantoormeubilair. Zij levert een bijdrage aan de circulariteit van kantoorinrichtingen door refurbished meubilair in te zetten als het kan, maar levert zeker ook nieuw meubilair als het moet. Een groot deel van de medewerkers heeft een achterstand op de arbeidsmarkt, BrixXo geeft hen ook graag een tweede kans!

Meer weten of kennismaken?

Wilt u meer weten over onze dienstverlening, of gewoon een keer kennismaken? Wij zijn benieuwd naar uw verhaal. Vul uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

*verplicht veld

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid van Google, en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Uiteraard worden uw gegevens veilig en uiterst zorgvuldig verwerkt. Precies weten hoe? Bekijk ons Privacy Statement.

Kan ik u helpen?

Heeft u een vraag over factoring? Stel uw vraag; ik help u graag verder.

Ik wil graag teruggebeld worden.

Vul jouw gegevens in en wij bellen je zo spoedig mogelijk terug. *Verplicht veld.

*verplicht veld

Wij staan voor je klaar!

Heb je vragen of liever direct contact? Bel ons dan op: 0800-0428 .

Fijn dat u klant wilt worden bij Voldaan! Wij helpen je graag met het verkopen van jouw eerste factuur. Vul hieronder jouw gegevens in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.

Wij zijn zuinig op jouw privacy. Lees ons Privacy Statement