kraakhelder

Alles over de koppeling met de bank

Lees hier meer over hoe wij bij Voldaan PSD2/Open Banking inzetten en wat betekent voor jou als klant.

wel zo eenvoudig

Waarom een koppeling met de bank?

Met de koppeling met de bank gaan wij zo zorgvuldig mogelijk om met jouw gegeven en  is het voor jou:

  • Veilig
  • Eenvoudig
  • Snel

 

PSD2

Open Banking

Wat is PSD2/ Open Banking?

Open banking maakt het mogelijk om met een druk op de knop digitaal een overzicht van je banktransacties te delen met derde partijen. Handig, want daardoor is het niet meer nodig om afschriften of MT940 bestanden te delen. Dat gaat met open banking allemaal volledig automatisch.

Veilig

Alleen partijen met een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB) mogen deze dienstverlening aanbieden. Zij moeten voldoen aan strenge richtlijnen omtrent veiligheid en privacy en worden hier bovendien actief op gecontroleerd.

Eigen regie

Ons uitgangspunt is: je data is van jou en blijft van jou. In dit proces geef je toestemming voor het delen van je transactiegegevens. Deze toestemming kan je op elk gewenst moment ook weer intrekken.

Veel gestelde vragen over de koppeling met de bank

Hoe lang hebben jullie toegang?

Je toestemming is 180 dagen geldig, wij  halen echter maar eenmalig gegevens op van de afgelopen 12 maanden.

Hoe ver kijken jullie terug?

Wij halen enkel de transacties van de afgelopen  12 maanden op.

Inladen van transacties duurt lang

We zien sporadisch dat het ophalen van transacties langer duurt dan gebruikelijk. Dit is niet ongewoon. Sluit het venster niet, wacht geduldig tot het einde van het proces. Duurt het langer dan 3 minuten of krijg je een foutmelding, ververs de pagina dan niet, maar probeer het opnieuw vanaf het begin. Lukt het weer niet, neem dan contact op.

Wat doen jullie met de data?

Wij kijken naar jouw bankafschriften van de afgelopen 12 maanden om te zien of jouw facturen niet al verpand zijn.

Tot welke informatie hebben jullie toegang?

We hebben toegang tot de door jou geselecteerde zakelijke betaalrekening. Daarbij zien we het saldo op de rekening en de transacties van de afgelopen 12 maanden. Per transactie zien we grofweg dezelfde data als jij ziet in je online bankieren omgeving. Denk aan de datum van de transactie, de omschrijving of het kenmerk, het bedrag van de bij- of afschrijving, het rekeningnummer en de tenaamstelling van de wederpartij.

Is mijn data wel veilig bij jullie?

Jazeker! Alleen partijen met een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB) mogen deze dienstverlening aanbieden. Zij moeten voldoen aan strenge richtlijnen omtrent veiligheid en privacy en worden hier bovendien actief op gecontroleerd.  Onze partner EnableNow beschikt over deze vergunning.

Ik wil mijn toestemming intrekken, hoe doe ik dat?

Je hebt altijd de regie over je eigen data en daarmee staat het je vrij om je toestemming op elk gewenst moment in te trekken. Hoe dit werkt, verschilt per bank: ING: Zakelijk via de app, particulier intrekken is bij ING niet mogelijk. Dit kan enkel door bij Voldaan een verzoek tot intrekking in te dienen. ABN Amro: Dit kan enkel door bij Voldaan een verzoek tot intrekking in te dienen. Rabobank: intrekken kan via de Rabobank app en Online Bankieren. Bunq: intrekken kan via de Bunq app. SNS Bank: via de app en online bankieren. ASN Bank: alleen via online bankieren. RegioBank: alleen via online bankieren. Knab: alleen via online bankieren: Van Lanschot: Dit kan enkel door bij Voldaan een verzoek tot intrekking in te dienen. Triodos: alleen via online bankieren. Revolut: alleen via de Revolut app Let op: het intrekken van je toestemming betekent dat het vanaf dat moment niet meer mogelijk is om nieuwe transacties op te halen. Data die al is ingelezen, mag nog steeds bewaard worden. Wil je deze data ook verwijderen? Neem dan contact op met Voldaan.

Ik krijg een foutmelding

Soms gaat er iets misgaat bij het ophalen van transacties of het valideren van het consent. Krijg je een foutmelding, ververs de pagina dan niet, maar probeer de aanvraag opnieuw vanaf het begin. Krijg je wederom een foutmelding, neem dan contact op zodat we kunnen onderzoeken wat er mis gaat. Belangrijk om te vermelden zijn: - Welke stappen heb je succesvol doorlopen - In welke stap kreeg je de foutmelding - Wat was de precieze foutmelding (het liefste met een screenshot/schermafbeelding) - Welke bank heb je geprobeerd te koppelen - Op welke apparaat werk je (het liefst inclusief merk) - Indien bekend, welke browser gebruik je Met deze informatie kunnen we eventuele problemen snel oplossen.

Contact

Vragen over onze service?

Wij helpen je graag verder.

Contact

Menu

Klant worden Inloggen