Veelgestelde vragen over Voldaan

Hieronder helpen we je verder met de meest gestelde vragen. Vragen over de Voldaan app? Bezoek de App pagina. Zit je toch nog met een vraag? Neem contact met ons op via info@factuurvoldaan.nl of bel naar 0800-0428 . We helpen je graag!

Hier kom je alles te weten over Voldaan

Wij hopen dat je de informatie kan vinden die je zoekt. Als je vraag er alsnog niet tussen staat kan je ons altijd mailen en/of bellen. We staan voor je klaar!

Waar kan Voldaan mij bij helpen?

Voldaan is een factoring bedrijf voor ondernemers in Nederland. Dit betekent dat je als ZZP’er of MKB’er je zakelijke factuur aan Voldaan kan verkopen. Doe je dit vóór 14.00 uur en is alles akkoord? Dan nemen wij de factuur dezelfde dag nog over en staat het geld binnen 24 uur op je rekening.

Lees hier hoe het werkt?

Wat houdt het verkopen van mijn factuur in?

Als ondernemer loop je altijd het risico dat je opdrachtgever je factuur niet betaalt. Na de verkoop van jouw factuur staat het geld binnen 24 uur op jouw rekening en loop je geen enkel risico meer. Als de factuur vervolgens te laat of niet wordt betaald is dat op onze kosten! Je bent overal vanaf, wij regelen het debiteurenbeheer. Alleen bij een dispuut komen we bij je terug.

Meer weten over factoring?

Wat kost factoring bij Voldaan?

Welk bedrag staat binnen 24 uur op uw rekening? Dat hangt af van de afgesproken betalingstermijn:

  • 4% voor een betaaltermijn van 30 dagen.
  • 5% voor een betaaltermijn van 60 dagen.
  • 6% voor een betaaltermijn van 90 dagen.

 

Elke ondernemer betaalt bij ons hetzelfde. Wel zo eerlijk vinden wij. Bovenstaande tarieven zijn de enige kosten die je maakt. Voor elke verkochte factuur betaalt u een vaste vergoeding van 4, 5 of 6%. Géén verborgen kosten als jouw debiteur laat of helemaal niet betaalt. Wij brengen nooit iets extra’s in rekening. Zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent.

Klik hier voor een rekenvoorbeeld!

Kan ik een factuur verkopen zonder account?

Nee, dat kan niet. Je hebt een account nodig om toegang te krijgen tot ons portaal. Een account aanmaken gaat gelukkig snel en gemakkelijk met de Voldaan app of via de website.

 

Welke gegevens vragen jullie als ik klant wil worden?

We willen, net zoals jij, zo snel mogelijk van start gaan! Maar voordat jij je eerste factuur kan verkopen hebben wij deze gegevens van je nodig:

  • Bedrijfsgegevens
  • Debiteurenlijst
  • ID- bewijs
  • Voorbeeld van jouw factuur
  • Bankafschrift

Wij vragen géén jaarcijfers of andere garanties.

Als wij de gegevens in juiste orde hebben ontvangen, behandelen wij de aanvraag binnen 24 uur! Meer weten? Lees onze upload tips.

Hoelang duurt het om mijn aanvraag te beoordelen?

Binnen 24 uur behandelen wij jou aanvraag! Daarna kan je direct beginnen met het verkopen van je eerste facturen.

Ben ik verplicht om mijn volledige debiteurenlijst aan te leveren?

Nee, wij werken altijd per factuur. Je bepaalt zelf wanneer, welke en hoeveel facturen je wilt verkopen. We hebben het uiteraard makkelijk gemaakt als je vaker facturen aan ons verkoopt. Maar je moet dus helemaal niets. En je zit nergens aan vast, want je kunt ons dagelijks opzeggen.

Nemen jullie contact op met mijn debiteur?

Ja, zeker bij de eerste factuur. Daarna behouden we ons dat recht ook voor. Het is daarom belangrijk dat jij ons goed introduceert bij je klant. Dan komt het niet als verrassing. Klik hier voor een brief die je kan versturen. In Nederland wordt voor ruim 100 miljard per jaar gefactord. Jij bent dus echt niet de enige en raar is het al lang niet meer!

Wat is een kredietlimiet?

Per factuur kijken wij naar de kredietwaardigheid van jouw klant of opdrachtgever. Onze slimme systemen maken een inschatting, dit noemen wij een kredietlimiet. Als wij denken dat het kredietlimiet van jouw debiteur voldoende is, dan kopen wij de factuur.

Wat als ik al een lening heb bij een bank of andere financier?

In dit geval zijn de debiteuren vaak al verpand. Dat wil zeggen dat de bank jouw debiteuren als zekerheid heeft voor de lening.

Neem in dit geval contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Waarom is mijn factuur niet gekocht?

Er zijn verschillende redenen waarom wij een factuur niet kunnen overnemen:

  • De betaaltermijn van jouw factuur is verlopen.
  • Het factuurbedrag ligt beneden ons minimum van €100*.
  • Er wordt vooruit gefactureerd
  • De gefactureerde werkzaamheden zijn niet volledig afgerond.
  • Jouw debiteur geeft (helaas) geen akkoord
  • Jouw debiteur heeft geen limiet gekregen.
  • Wanneer jouw debiteur het niet eens met de factuur, in dat geval is er spraken van een dispuut.

 

* We hebben het minimale factuurbedrag tijdelijk verlaagd tot 1 september 31 december. Lees hier meer.

Kan ik een internationale factuur verkopen?

Een factuur gericht aan een bedrijf in de Benelux of Duitsland kun je gewoon aan ons verkopen. Het is wel belangrijk dat jij als ZZP’er of MKB’er factureert naar Nederlands recht. Voor andere landen is het niet mogelijk.

Wat is de kredietwaardigheid van mijn debiteur?

Dat verschilt! Dat kan vandaag nog heel goed zijn, maar als jouw debiteur morgen besluit een vliegtuig te kopen kan dat zomaar opeens heel anders worden! Daarom zie je in ons portaal nooit een kredietlimiet staan. Misschien denk jij dan dat er iets mogelijk is terwijl wij net op datzelfde moment het limiet aan het heroverwegen zijn. Wil je dit even overleggen? Dat kan! Bel naar 085 401 79 64.

Hoe gaan jullie om met verpanding?

Niet. Als jouw vorderingen al aan iemand anders zijn verpand kan je de factuur niet nog eens aan ons verkopen. Vergelijk het met een huis, als daar een hypotheek op zit kan je dat ook niet zo maar verkopen. Of jouw leaseauto, daar mag je wel in rijden, die is van jou maar verkopen gaat niet. Want die zekerheid ligt bij de leasemaatschappij. Zo werkt het ook bij facturen/debiteuren.

Je kunt een bank of financiële instelling wel vragen om een verpanding op te heffen. Sommige banken zijn hier heel meegaand in.

Meer weten of kennismaken?

Meer weten over onze dienstverlening, of kennismaken? Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal. Vul je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

*verplicht veld

Uiteraard worden je gegevens veilig en uiterst zorgvuldig verwerkt. Precies weten hoe? Bekijk ons Privacy Statement.

Kan ik je helpen?

Zit je nog met vragen over onze service? Stel ze gerust; ik help je graag verder.

Ik wil graag teruggebeld worden.

Vul jouw gegevens in en wij bellen je zo spoedig mogelijk terug. *Verplicht veld.

*verplicht veld

Wij staan voor je klaar!

Heb je vragen of liever direct contact? Bel ons dan op: 0800-0428 .

Fijn dat u klant wilt worden bij Voldaan! Wij helpen je graag met het verkopen van jouw eerste factuur. Vul hieronder jouw gegevens in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.

*verplicht veld

Wij zijn zuinig op jouw privacy. Lees ons Privacy Statement

Maak nu je account aan!

Voordat je kunt beginnen met het verkopen van je facturen, hebben we een aantal gegevens nodig. We leren je graag eerst wat beter kennen!

Heb je vragen of wil je graag persoonlijk contact? Vul dan het onderstaande formulier in. Dan bellen wij je zo snel mogelijk terug!

Meld hier jouw relatie aan!

Vul de gegevens van jouw relatie in en wij bellen jouw relatie zo spoedig mogelijk op.

Gegevens medewerker



Bedrijfsgegevens



Opmerkingen

Kennismaken

Fijn dat je wilt kennismaken. Vul hiernaast jouw gegevens in en wij nemen binnen 24 uur contact met jou op.